بنتونیت کلسیم دار

بنتونیت کلسیمی

بنتونیت کلسیم دار چیست

بنتونیت کلسیم دار یا بنتونیت کلسیمی یک خاک معدنی و از نوع سنگ های آذرین است که بخشی از پوسته کره زمین را تشکیل می دهد. بنتونیت در خانواده ای از خاک رس قرار می گیرد که اسمکتیت نام دارد و حاوی مقادیر زیادی مونت موریلونیت است. بنتونیت نسبت به خاک رس از فراوانی بسیار کمتری برخوردار می باشد. بنتونیت کلسیمی ماده ای قلیایی و جاذب آب و روغن است اما خاصیت جذب آب آن از بنتونیت سدیمی کمتر می باشد. انواع مختلف این ماده با نام های بنتونیت کلسیم دار ، بنتونیت سدیم دار و بنتونیت پتاسیم دار حاوی یکی از این یون ها به صورت ناخالصی است و ویژگی های خاص خود را دارد. البته امکان تبدیل انواع سدیمی و کلسیمی به یکدیگر وجود دارد ، برای مثال می توان با افزودن آب نمک (کلرید سدیم) ، ماهیت بنتونیت کلسیمی را به نوع سدیمی تغییر داد ولی با توجه به فراوان بودن آنها در معادن و قیمت ارزان ، نیازی به تبدیل شیمیایی آنها به هم نیست.

بنتونیت کلسیم دار یک خاک نرم و متورم شونده با قدرت جذب بالای مایعات ، روغن ها و یون ها است که کاربرد های زیادی در صنایع ساختمانی ، پرورش دام و طیور و امور بهداشتی و درمانی دارد. این نوع بنتونیت دارای بو و طعم خاصی نیست و pH آن در حدود ۸ و ۹ است. بنتونیت دارای حداقل سی درصد مونت موریلونیت است و در ایران برخی آن را با نام گل سرشوی می شناسند. به رنگ های مختلفی از جمله سفید ، کرم ، سبز و زرد یافت می شود. یکی از کاربرد های رایج بنتونیت کلسیمی در تهیه ماسک صورت است که به منظور جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می شود. همچنین کاربرد گسترده بنتونیت رنگبر در تصفیه روغن نیز شایان ذکر است.

 

کاربرد بنتونیت کلسیمی

  • تهیه خوراک دام و طیور پلت شده
  • سم زدائی و دفع سموم قارچی و باکتریایی از جیره غذائی دام و طیور
  • پودر سنگ بنتونیت ماده اولیه در تولید کاشی و سرامیک
  • به عنوان چسب و تقویت کننده در تهیه قالب ریخته گری فلزات
  • برای رنگبری و تصفیه روغن های خوراکی و صنعتی به عنوان فیلتر
  • در برخی موارد پزشکی برای درمان نفخ معده و بیماری های گوارشی
  • در موارد بهداشتی و درمانی برای جوان سازی و خون رسانی به پوست صورت
  • بنونیت کشاورزی برای حفظ و ذخیره آب و رطوبت در خاک ، بخصوص در مناطق خشک

 

فروش بنتونیت کلسیم دار

معدن بنتونیت کانی کاو تولید کننده انواع بنتونیت کلسیمی و سدیمی برای مصرف در صنایع مختلف تولیدی و خدماتی از جمله مشاغل ساختمانی ، ریخته گری فلزات ، پرورش دام و طیور ، تصفیه و رنگبری روغن های خوراکی و صنعتی و کشاورزی است. محصول کارخانه کانی کاو برای مصارف داخلی و همچنین صادرات به کشور عراق مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که قصد خرید بنتونیت کلسیم دار و یا دریافت قیمت بنتونیت کلسیمی را داریم با بخش بازرگانی گروه کانی کاو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!