سود مایع صابون سازی

سود مایع صابون سازی, کاستیک سودا تولید صابون, سود سوز آور صابون سازی,

فروش سود مایع صابون سازی

فروش سود مایع سوزاور با خلوص بالا و استاندارد های لازم برای مصرف در صنایع صابون سازی به صورت فله ای ، بشکه شده و یا در تانکرهای آی بی سی جهت ارسال به کلیه شهرهای کشور توسط گروه کانی کاو انجام می شود. سود مایع صابون سازی دارای ویژگی های خاص و خلوص مشخصی بوده و فاقد مواد سمی و زیان آور است. برای آگاهی از قیمت سود مایع مصرفی در تولید صابون با ما تماس حاصل فرمایید.

نقش سود سوز آور در صابون سازی

سود سوز آور صابون سازی با اسامی گوناگونی نظیر سود مایع ، کاستیک سودا ، سدیم هیدروکسید و محلول سود جامد شناخته می شود. برای تولید صابون به یک ماده قلیایی قوی نیاز است. در گذشته از خاکستر به عنوان ماده قلیایی استفاده می شده است اما امروزه سود مایع جایگزین آن شده که هم بسیار قلیایی بوده و هم اینکه قدرت چربی زدایی فوق العاده ای دارد. بعلاوه کاستیک سودا صابون سازی بر خلاف خاکستر ، عاری از آلوده های مختلف است و خود دارای قدرت میکروب کشی است.

سابقه مصرف سود سوز آور در صابون سازی به قرن ها پیش باز می گردد که در اروپا از آن به منظور تولید صابون جامد استفاده شد. این کاربرد به مرور گستردش پیدا کرده به طوری که امروزه علاوه بر تولید صابون ، در تولید اکثر مواد شوینده هم از سود مایع استفاده می شود. انواع صابون مایع ، صابون جامد ، مواد خشکشوئی ، مواد چربی بر ، محلول های لوله باز کن و رسوب زدا ، همگی از محصولات کاستیک سودا هستند.

روش استفاده از سود مایع در صابون سازی

به روش های مختلفی می توان از کاستیک سودا در تولید صابون استفاده نمود. برای تولید صابون نیاز به انجام هیدرولیز قلیایی اسید های چرب وجود دارد. طی این فرایند ، مقدار مناسبی سود مایع یا محلول رقیق سود سوز آور جامد با یکی از روغن های حیوانی یا گیاهی تصفیه شده نظیر روغن پالم ، روغن نارگیل ، گلیسیرین ، چربی گوسفند و … مخلوط شده و حرارت داده می شود.

این عمل سبب ایجاد تغییرات شیمیایی در چربی می گردد. سپس محلول داغ را درون قالب هایی ریخته و پس از خشک شدن ، بسته بندی می نمایند. برای بهبود کیفیت صابون می توان مواد شیمیایی مختلف نظیر نانولین ، کربنات سدیم ، اکسید تیتانیوم و اسانس به آن افزود. بدلیل اینکه کاستیک سودا ماده ای در دسترس و با قیمت مناسب ، قلیایی و چربی بر است و نیز برای سلامت انسان زیان آور نبوده و مصرف آن آسان است ، بهترین ماده جهت تولید صابون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!