سولفات آلومینیوم در کاغذ سازی

سولفات آلومینیوم در کاغذ سازی

سولفات آلومینیوم به عنوان یک ماده شیمیایی پر کاربرد و یکی از نمک های آلومینیوم و اسید سولفوریک ، نقش مهمی در صنایع کاغذ دارد. سولفات آلومینیوم در کاغذ سازی هم در پروسه تولید این محصول نقش دارد و هم در تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

سولفات آلومینیوم یا زاج سفید یک منعقد کننده بسیار قوی است که معمولا برای تصفیه آب مصرف می شود. سولفات آلومینیوم تاثیر مثبتی بر ویژگی های آنیونی در صنعت تولید کاغذ دارد. همچنین برای ایجاد خواص آبگریزی پلیمر رازین هم مهم است. اهمیت سولفات آلومینیوم در محیط اسیدی تولید کاغذ می باشد.

استفاده از سولفات آلومینیوم دارای سابقه طولانی در صنعت تولید کاغذ است. با وجود اینکه امروزه مواد شیمیایی گوناگونی همچون رزین های پلی اتیلن و پلی آکلیل آمید در صنعت تولید کاغذ استفاده می شود ولی همچنان از سولفات آلومینیوم در کاغذ سازی و بخصوص به منظور تصفیه فاضلاب تولید شده که برای محیط زیست بسیار زیان آور استفاده می گردد. مصرف سولفات آلومینیوم یا زاج سفید در کاغذ سازی از چند قرن پیش آغاز شده است. تولید کنندگان کاغذ از شار الکتریکی این ماده بخصوص جهت حذف ناخالصی ها در آب استفاده نمودند. سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد یا ۱۶ درصد بیشترین کاربرد را این صنعت دارد.

فروش سولفات آلومینیوم کاغذ سازی

در کشور ما کارخانجات متعدد تولید کننده کاغذ و مقوای بهداشتی وجود دارد که از سولفات آلومینیوم استفاده زیادی می کنند. بسیاری از صادر کنندگان و بازرگانان گرامی هم برای تامین نیاز کشور های همسایه از سولفات آلومینیم تولید داخل استفاده می کنند. به منظور خرید این محصول و یا آگاهی از قیمت آن جهت کارخانجات داخلی و یا صادرات به دیگر کشور ها با ما تماس حاصل نمایید. کارخانه کانی کاو بزرگ ترین تولید کننده سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد پودری در کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!