هیومیک اسید پودری

هیومیک اسید پودری

کود اسید هیومیک پودری

هیومیک اسید پودری یک کود کشاورزی آلی تیره رنگ است که از تجزیه مواد گیاهی در خاک تولید می گردد. کود اسید هیومیک در اثر تجزیه بیولوژیکی پسماند های کشاورزی توسط میکروارگانیسم های خاصی در خاک بوجود می آید. به دلیل اینکه این مواد از ترکیبات هوموس تشکیل شده و اندکی حالت اسید دارند، به نام اسید هیومیک شناخته می شوند. کود هیومیک ساختار پیچیده ای دارد و حاوی اکثر مواد آلی و معدنی مورد نیاز گیاهان می باشد. این کود آلی به سه حالت هيوميك اسيد پودري ، مایع و گرانوله تولید می شود.

وجود مقدار کافی هیومیک اسید در خاک ، علاوه بر خاصلخیزی و بهبود ساختار بیوشیمیایی خاک کشاورزی ، همچنین سبب گسترش ریشه زایی گیاهان ، افزایش ظرفیت نگهداری آب و افزایش توان تبادل یونی می شود. مواد هیومیکی با ایجاد کلات در نزدیکی ریشه گیاهان ، تاثیر فوق العاده ای بر متابولیسم گیاه داشته و نیز راندمان کود های شیمیایی و حیوانی را هم بهبود می بخشد.

بیشترین تاثیر کود هیومیک اسید در زمین های کشاورزی خشک ، شور ، قلیایی و حاوی مواد کربناته مثل آهک است. وجود میزان زیاد ترکیبات کربنات کلسیم در خاک موجب می گردد که مواد غذائی از دسترس گیاهان خارج شود و حاصلخیزی خاک از بین برود. کود اسید هیومیک برای پسته ، انگور ، گل ، پیاز ، زعفران و تمامی گیاهان کشاورزی ، درختان ، گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی قابل استفاده است.

اسید هیومیک

هیومیک اسید چه کاربردی دارد و برای چه گیاهانی مناسب است

اسید هیومیک پودری برای کشاورزی و پرورش دام و طیور کاربرد دارد. این محصول به دلیل این که موجب حاصلخیزی خاک کشاورزی می شود، برای پرورش همه گیاهان مناسب است. اسید هیومیک برای پیاز ، انگور ، گل ، زعفران ، پسته ، برنج ، نهال درختان ، یونجه ، چای ، گندم ، ذرت ، لوبیا و سیب زمینی استفاده می شود. همچنین برای گیاهان آپارتمانی مثل درختچه های تزئینی ، گیاه سانسوریا و کاکتوس تاثیرات فوق العاده ای دارد.

مزایا و فواید هیومیک اسید

افزایش اسیدیته به منظور جلوگیری از شوری و آهکی بودن خاک

تاثیر فوق العاده در افزایش ریشه زنی گیاهان برای دسترسی به مواد غذائی بیشتر

افزایش راندمان جذب کود های شیمیایی و کاهش ۵۰ درصدی نیاز به مصرف کود ازت

بهبود مقاومت گیاه در مقابل تنش های حرارتی ، خشکی و شوری

ایجاد اثر کلاته برای قابل جذب کردن ریزمغذی های کشاورزی غیر قابل دسترس گیاهان

کاهش زمان جوانه زنی بذر و رشد سریع تر نهال

اصلاح و حاصلخیزی خاک ، تحریک عملکرد آنزیمی و افزایش نفوذ پذیری غشاء سلولی

هیومیک اسید یک کود ارگانیک (آلی) و کاملا بی خطر است

هیومیک اسید

بهترین هیومیک اسید پودری موجود در بازار

  • هیومیک اسید امریکایی
  • اسید هیومیک چینی
  • (هیومیک) هیومات پتاسیم
  • اسید هیومیک هیومکس
  • هیومیک اسید هلندی
  • هیومیک اسید ایتالیایی
  • اسید هیومیک ایرانی
  • هیومیک اسید پودری پارس شیمی
  • اسید هیومیک سوئیسی
  • اسید هیومیک اسپانیایی

زمان و نحوه مصرف هیومیک اسید پودری

هیومیک اسید پودری اصل کاملا در آب قابل حل شدن است و می توان آن را به روش های مختلف مثل آبیاری قطره ای ، آبیاری غرقابی ، محلول پاشی و چالکود استفاده نمود. به دلیل ارگانیک بودن کود Humic Acid ، این محصول کوچک ترین آسیبی به گیاهان وارد نمی کند. بهترین نحوه مصرف اسید هیومیک پودری به روش چالکود به همراه کود حیوانی است که بیشترین و سریع ترین جذب را دارد. برای کاشت گیاهان هم می توان بذر آنها را به این کود آغشته کرد و سپس داخل خاک قرار داد.

میزان مصرف هیومیک اسید بستگی به نوع ، کیفیت و غلظت کود مورد استفاده و نیز نوع خاک منطقه ، سن گیاه و نوع محصول کشت شده دارد و به همین خاطر باید فاکتور های زیادی را برای استفاده از کود کشاورزی مورد توجه قرار داد.

به دلیل آلی بودن این کود کشاورزی ، در تمام طول کشت محصول می توان از آن استفاده نمود. با این حال بهترین زمان مصرف کود هیومیک اسید که بیشترین تاثیر مثبت را به همراه داشته باشد ، پیش از کاشت نهال درخت یا بذر گیاهان است. توصیه می شود کود دهی با اسید هیومیک را دو بار در سال و بار دوم در زمان محصول دهی انجام دهید.

قیمت فروش اسید هیومیک پودری

هیومیک اسید پودری با کیفیت های مختلف و خلوص متفاوت تولید می شود. اسید هیومیک اصل و مرغوب که قابلیت جذب توسط گیاهان را داشته باشد باید از ماده معدنی به نام لئوناردیت فراوری شده باشد. فراوری آن هم توسط مواد خاصی مثل سود مایع یا هیدروکسید پتاسیم انجام می شود. چنین محصولی نسبت به سایر کود های کشاورزی از قیمت بالاتری برخوردار است و اگر کود هیومیک اسید ارزان قیمتی را مشاهده نمودید ، به احتمال زیاد یا فراوری نشده و قابل جذب نیست و یا ناخالصی های مختلفی مثل پودر خاکستر داخل آن ریخته شده است.

هیومیک اسید چینی پودری یکی از رایج ترین انواع این کود کشاورزی فوق العاده در ایران است که کیفیت و خلوص بالایی را در کنار قیمت بسیار ارزان تر از دیگر نمونه های خارجی دارد. اسید هیومیک چینی در تمامی روش های آبیاری و برای همه محصولات کشاورزی قابل استفاده است و نیز می توان آن را برای مصرف در گلخانه و یا تقویت گیاهان آپارتمانی هم بکار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!