کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰

کربنات کلسیم مش 3500

آشنایی با کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰

کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰ در واقع همان پودر کربنات کلسیم میکرونیزه است که دانه بندی ذرات آن بسیار ریز و در حد غبار می باشد. کربنات کلسیم میکرونیزه از انواع این محصول یعنی کربنات کلسیم رسوبی و معدنی قابل تولید است اما قیمت های متفاوت خواهد بود. کربنات کلسیم ۳۵۰۰ مش یک محصول بسیار با اهمیت در صنایع تولیدی متفاوت نظیر تولید لاستیک ، پلیمر ، کاغذ و رنگ است که تولید آن نیاز به تکنولوژی و تجهیزات خاصی دارد. همچنین به علت سایز ذرات بسیار ریز ، جایگزین مناسبی برای نانو کربنات کلسیم می باشد و از نظر هزینه برای مصرف کنندگان بسیار به صرفه تر خواهد بود. از جمله مزایای استفاده این محصول در صنایع تولیدی می توان به قدرت پوشش دهنده عالی ، بهبود بافت سطحی و افزایش مقاومت فشاری اشاره نمود.

تولید کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰

تولید این محصول از طریق کوبش سنگ کلسیم کربنات یا همان سنگ آهک انجام می شود. نکته مهم در مورد تولید کربنات کلسیم ۳۵۰۰ مش این است که تولید آن بسیار زمان بر و دشوار است زیرا احتیاج به توری ها و فیلتر های خاصی دارد تا بتوان محصولی با این اندازه ذرات و یک دست تولید نمود. ابتدا باید سنگ آهک را از معادن استخراج نمود. سپس در داخل کارگاه سنگ کوبی ، اقدام به کوبش آن توسط دستگاه های سنگ شکن و آسیاب مختلف می نماییم و با عبور دادن پودر سنگ از داخل سرند های مختلف می توان انواع پودر سنگ کربنات کلسیم را به صورت کربنات کلسیم مش ۵۰ – مش ۱۰۰ -مش ۲۰۰ – مش ۴۰۰ – مش ۸۰۰ – مش ۱۵۰۰ – مش ۲۵۰۰ و مش ۳۵۰۰ تولید نمود. هر چه شماره توری بیشتر باشد به معنای ریز تر بودن ذرات و نیز تولید سخت تر و کمتر آن می باشد. بنابراین تولید کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰ از بقیه انواع کلسیم کربنات مبکرونیزه دشوار تر و در حجم کمتری انجام می شود. برای اطلاع دقیق تر از اندازه ذرات کربنات کلسیم ۳۵۰۰ مش باید گقت که سایز آن برابر با ۲ میکرومتر است به همین خاطر حالت غبار دارد و به راحتی در هوا پخش می گردد.

بسته بندی کلسیم کربنات ۳۵۰۰ در داخل کیسه های ۲۵ تا ۴۰ کیلوگرمی ، کیسه جامبوبگ هزار کیلوگرمی و یا بر روی پالت قابل انجام است. برای حمل و نقل هم با استفاده از وانت بار ، کامیون و تریلی قابل ارسال می باشد. برخی از ویژگی های این محصول به شرح زیر است:

فرمول شیمیایی : CaCO3

سایز : ۳۵۰۰ مش / ۲ میکرون

انواع : معمولی – کوتد (پوشش دار)

تفاوت کربنات کلسیم ۳۵۰۰ معمولی و کوتد

بیشترین میزان مصرف کربنات کلسیم میکرونیزه با چنین سایز کوچکی در صنایع تولید پلیمر و رنگ های روغنی است. اما این محصول قابلیت انحلال پذیری در آب و روغن را ندارد و برای اینکه در پروسه تولید ، فرموله گردد ، باید تغییراتی در آن دهیم. برای این منظور ، طی فرایندی خاص ، آن را با اسید های چرب معدنی مانند استئاریک اسید پوشش دار می کنیم تا مشکل حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!