انواع پودر سنگ کدامند؟

پودر سنگ

انواع پودر سنگ

انواع پودر سنگ هدیه ای از طرف طبیعت به انسان هستند. به تعداد سنگ ها و کانی های معدنی موجود در طبیعت ، پودر سنگ وجود داشته و بنابراین می توان انواع پودر سنگ را با استفاده از دستگاه های مخصوص تولید نمود. پودر سنگ از کانی های رسوبی ، دگرگونی و آذرین به صورت پودر سنگ آهک ، پودر سنگ مرمریت ، پودر سنگ گرانیت ، پودر کربنات کلسیم و … تولید می شود. در این مطلب به معرفی انواع پودر سنگ و ویژگی های آن می پردازیم.

پودر سنگ کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یکی از فراوان ترین و پر کاربرد ترین سنگ های موجود در کره زمین است. البته کربنات کلسیم نام کلی انواع مختلف سنگ های رسوبی کلسیم دار نظیر گرانیت ، آهک ، مرمریت و تراورتن بوده و در نتیجه نمی توان به صورت درستی آن را مورد بررسی قرار داد. پودر سنگ کربنات کلسیم به عنوان یکی از مهمترین مواد پر کننده در صنایع استفاده می شود.

پودر سنگ آهک

آهک یک سنگ کلسیم دار است که به صورت سنگ و پودر سنگ در صنایع ساختمانی ، پرورش دام و طیور ، صنایع غذایی و تولید محصولات شیمیایی مورد مصرف در مشاغل مختلف استفاده می گردد. انواع پودر سنگ آهک نقش بسیار مهمی در ساختمان سازی و تولید مصالح ساختمانی همچون سیمان و بلوک دارد.

پودر سنگ گرانیت

گرانیت سنگی سخت بوده و مستحکم ترین در خانواده سنگ های کربنات کلسیم محسوب می شود. از انواع سنگ های دیوریت ، ریولیت ، بازالت و پریدوتیت می توان جهت تولید پودر سنگ گرانیت استفاده نمود.

پودر سنگ دولومیت

دولومیت از نظر شیمیایی شباهت زیادی به آهک و کربنات دارد با این تفاوت که در فرمول مولکولی آن علاوه بر کربنات کلسیم ، عنصر منیزیم نیز موجود است. از پودر سنگ دولومیت در بسیاری از مشاغلی که پودر سنگ آهک کاربرد دارد نمی توان استفاده نمود زیرا وجود منیزیم سبب ایجاد مشکل در تولید محصولات خواهد شد.

پودر سنگ جوشقان و پودر سنگ قم

جزء پر کاربرد ترین و با کیفیت ترین انواع پودر سنگ موجود در کشور ما است. رنگ سفید ، خلوص بالا و کیفیت مناسب پودر سنگ جوشقان و پودر سنگ قم سبب شده تا آنها را نیز جزء انواع پودر سنگ محسوب نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!