بنتونیت سدیم دار

بنتونیت سدیم دار

بنتونیت سدیم دار چیست

بنتونیت سدیم دار یا بنتونیت سدیمی Sodium Bentonite نوعی خاک رس بنتونیت است که ساختار آن از حاوی مقدار زیادی سدیم در شبکه بلورهای خود می باشد. بنتونیت سدیمی یک خاک جاذب است که قدرت فوق العاده ای در جذب آب دارد به طوری که می تواند تا ۱۵ برابر حجم اولیه خود آب جذب نموده و متورم شود. این نوع بنتونیت خاک رس آلومینیوم پلی سیلیکات در صنایع زیادی از قبیل حفاری چاه های نفت و آب ، پرورش دام و طیور ، ساخت قالب های ریخته گری و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

بنتونیت سدیمی یک ماده معدنی و نرم است که در رنگ های مختلفی از جمله سفید ، کرم ، زرد و … در معادن یافت می شود. بنتونیت سدیم دار حاوی سدیم در ساختار خود است در حالی که انواع دیگر این کانی معدنی می تواند حاوی کلسیم یا پتاسیم باشد و کاربرد های دیگری خواهند داشت. به همین خاطر می توان با استفاده از مواد شیمیایی مختلف مثل سود مایع اقدام به تبدیل آنها به هم نمود.

 

کاربرد بنتونیت سدیمی

بنتونیت سدیک دارای خواص مختلفی است از جمله این که یک ماده کاملا طبیعی و ارگانیک می باشد ، ارزان قیمت است و قدرت جذب آب بسیار عالی دارد. این نوع بنتونیت پس از خشک شدن قدرت چسبندگی زیادی پیدا می کند و حالت سیمانی دارد به همین خاطر در حفر چاه های آب و یا چاه نفت و گاز از آن برای تقویت دیواره ها و جلوگیری از فروریختن خاک استفاده می کنند.

بنتونیت در کشاورزی نیز کاربرد دارد زیرا یک خاک جاذب است و می تواند آب و رطوبت را در داخل خاک حفظ کند. این ویژگی برای استفاده در مناطق خشک و کم بارش و یا زمین های کشاورزی که دارای خاک ضعیف هستند مناسب بوده و همچنین در کشت گلخانه ای یکار می رود.

بنتونیت پرورش دام طیور باید از نوع بنتونیت سدیم دار باشد زیرا هدف از مصرف آن ، جلوگیری از گسترش رطوبت و در نتیجه رشد بیماری های عفونی می باشد. همچنین بنتونیت در جیره غذائی دام هم به عنوان توکسین بایندر جهت از بین بردن مسمویت های قارچی و باکتریایی نظیر مایکوتوکسین ها بکار می رود که در نتیجه می تواند به میزان زیادی از بیماری دام و طیور در گاوداری ها و مرغداری ها جلوگیری نماید.

در ساخت قالب های ریخته گری ماسه ای به منظور تقویت قالب از بنتونیت سدیک به عنوان چسب طبیعی و ارزان قیمت در آن استفاده می کنند.

 

قیمت خرید بنتونیت سدیم

کارخانه تولید بنتونیت کانی کاو بزرگترین تولید کننده بنتونیت سدیمی و کلسیمی در رنگ های سفید ، زرد ، کرم ، سبز و … ، در دانه بندی های بسیار ریز و برای مصرف داخلی و یا صادراتی جهت استفاده در صنایع و مشاغل مختلف از جمله کشاورزی ، خوراک دام و طیور ، حفاری و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، ساختمان سازی و راه سازی و ریخته گری فلزات می باشد. برای خرید بنتونیت و یا اخذ اطلاعات تکمیلی در مورد این محصول با بخش بازرگانی گروه صنعتی کانی کاو تماس حاصل نمایید.

1 thoughts on “بنتونیت سدیم دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!