تولید کاغذ از کربنات کلسیم

تولید کاغذ از کربنات کلسیم, پودر کربنات کلسیم تولید کاغذ, کاغذ سنگ,

فروش کربنات کلسیم کاغذ سازی

کارخانه تولید کربنات کلسیم و پودر سنگ کانی کاو سابقه طولانی در عرضه پودر کربنات کلسیم با دانه بندی مناسب و مشخصات استاندارد جهت مصرف در صنایع تولید کاغذ و مقوا دارد. امروزه بسیاری از کارخانجاتی که اقدام به تولید کاغذ از کربنات کلسیم می نمایند ، با کاهش هزینه های تولید ، صرفه اقتصادی بالایی را تجربه می نمایند. برای آگاهی از قیمت پودر کربنات کلسیم یا خرید این محصول با ما تماس حاصل نمایید.

پودر کربنات کلسیم کاغذ سازی

کاغذ برای قرن هاست که یکی از ضروری ترین و پر مصرف ترین اجزاء زندگی انسان است. برای تولید کاغذی که در تولید پول ، کتاب ، مقوا و هزاران کاربرد دیگر مصرف می شود باید از چوب به عنوان ماده اولیه استفاده نمود. امروزه چوب با استفاده از مواد شیمیایی گوناگون و حرارت به خمیر کاغذ تبدیل می شود. حجم زیاد مصرف چوب برای تولید کاغذ در جهان ، آثار زیان باری برای محیط زیست دارد. بنابراین دانشمندان به فکر استفاده از مواد جایگزین بجای چوب افتادند. تولید کاغذ از کربنات کلسیم و پلاستیک از جمله این روش ها می باشد.

مصرف پلاستیک در تولید کاغذ نیز با مخاطراتی همراه است که از آن جمله می توان به قیمت گران و عدم تجزیه در طبیعت اشاره نمود. همین عوامل سبب شده تا کارخانجات به فکر تولید کاغذ از کربنات کلسیم بیفتند. کربنات کلسیم یک ماده معدنی ارزان قیمت و فراوان است که در صورت استفاده از آن در کاغذ سازی مزیت های چشمگیری همچون کاهش هزینه تولید ، کاهش قطع درختان برای تهیه خمیر کاغذ ، عدم کمبود آن در هر مقطع زمانی ، بهبود خواص کاغذ و افزایش مقامت کاغذ ایجاد می گردد.

برای تولید کاغذ از کربنات کلسیم از حدود ۵ تا ۲۰ درصد وزنی کربنات کلسیم در ترکیب خمیر کاغذ استفاده می شود. این میزان مصرف علاوه بر اینکه سبب کاهش قیمت تولید کاغذ و ایجاد مزایای مثبت کربنات کلسیم در کاغذ خواهد شد ، موجب سفت و شکننده شدن کاغذ هم نمی گردد. البته امروزه در برخی کشور ها نظیر کانادا ، کارخانجاتی ایجاد شده که کاملا پودر کربنات کلسیم را جایگزین چوب کرده و کاغذ تمام سنگی تولید نموده اند. این محصول با نام کاغذ سنگ Stone Paper معروف است.

امروزه کربنات کلسیم به عنوان بهترین فیلر در صنعت تولید کاغذ مصرف می شود. بسیاری از کارخانجات تولید کاغذ ، شانه تخم مرغ ، مقوای بهداشتی و جعبه شیرینی از پودر کربنات کلسیم در ترکیب محصول خود استفاده می کنند. قیمت کربنات کلسیم تقریبا یک پنجم مواد اولیه مصرفی در تولید کاغذ است و کاربرد آن موجب افزایش استحکام ، امکان بازیافت بهتر ، بهبود میزان جذب جوهر و افزایش مقاومت در برای آب در کاغذ و مقوا می شود. برای تولید کاغذ می توان از پودر کربنات کلسیم با دانه بندی های متنوع استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!