تولید کنندگان سود مایع

تولید کنندگان سود مایع, تولید کننده سود مایع در ایران, تولید سود مایع,

تولید کنندگان سود مایع نقش مهمی در پیشرفت صنعتی کشور ها دارند. به دلیل گستردگی فراوان سود مایع سوز آور در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی ، هر چه تولید سود مایع در کشوری بیشتر باشد می توان آن کشور را صنعتی تر دانست. امروزه بزرگترین تولید کنندگان سود مایع در کشور های شرق آسیا بخصوص چین ، آمریکا و کشور های اروپایی فعالیت می کنند.

تولید کنندگان سود مایع محصول خود را با کیفیت های گوناگون نیر سود مایع ۵۰ درصد یا ۳۰ درصد جهت مصرف در صنایع پتروشیمی و استخراج نفت و گاز ، تولید صابون و مواد شوینده ، تولید کاغذ و مقوا ، تصفیه آب و فاضلاب ، خنثی سازی اسید ، تولید رنگ و رزین و مواد شیمیایی عرضه می نمایند. سالیانه ده ها میلیون تن سود سوز آور مایع در جهان تولید شده و روانه بازار مصرف می گردد. سود مایع خوراک پتروشیمی ها می باشد بنابراین بخش عمده ای از تولید آن در همان پتروشیمی مصرف می گردد.

تولید کنندگان سود مایع در ایران

تعداد بسیار محدودی تولید کننده سود مایع در ایران فعالیت می کنند که تعداد آن بیش از انگشتان یک دست نیست. تولید سود مایع با کیفیت نیازمند تجهیزات پیشرفته و ابزار دقیقی می باشد. بزرگترین تولید کننده سود مایع در ایران ، مجموعه تولید سود مایع پتروشیمی اروند است که در منطقه صنعتی در جنوب کشور تاسیس گردیده و در حدود هشتاد درصد از کل سود سوز آور مایع در ایران را تولید می نماید. سود مایع اروند دارای خلوص ۵۰ درصد بوده و به صورت فله ای در تانکر های ۲۵ هزار کیلوگرمی عرضه می گردد. با توجه به مدیریت دولتی این مجموعه ، عرضه سود مایع در بورس کالا انجام شده و تنها به خریدارانی که دارای حواله خرید ا بورس هستند تحویل داده می شود.

همچنین تولید کنندگان سود مایع دیگری در ایران وجود دارند که مجموع تولید آنها در حدود بیست درصد نیاز داخلی است. مقداری زیادی از این محصول به خارج از کشور مخصوصا به کشور های همسایه صادر می گردد که ارز آوری مناسبی برای آنها دارد. بخش زیادی از محصول تولید کنندگان سود مایع توسط بخش خصوصی به سود کاستیک پرک که نوع جامد این ماده است تبدیل می شود.

تولید کنندگان سود مایع در جهان

همانطور که گفته شد کشور های آمریکای شمالی و شرق آسیا بزرگترین تولید کنندگان سود مایع در جهان هستند. کشورهای اروپایی نیز اقدام به تولید این محصول در حجم زیاد می نمایند. کمپانی Dow Chemical در امریکای شمالی بزرگترین تولید کننده سود مایع در جهان با است که در حدود شش درصد از کل تولید این محصول را در اختیار دارد. در اروپا نیز کمپانی های یوروکلر و Arkema جزء بزرگترین تولید کنندگان سود مایع محسوب می شود. با توجه به اینکه کشور چینی پس از آمریکا ، دومین تولید کننده این محصول است ، تولید کنندگان سود مایع عظیمی در این کشور اقدام به تولید کاستیک سودا می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!