سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد

سولفات آلومینیوم 17

سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد خالص ترین و با کیفیت ترین حالت سولفات آلومینیوم مورد مصرف در صنایع و مشاغل تولیدی و خدماتی است. سولفات آلومینیم یا به فارسی زاج سفید ، یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی Al2(SO4)3 است. انواع مختلفی از این محصول به صورت سولفات آلومینیوم مایع ، سولفات آلومینیم منیزیم و سولفات آلومینیوم جامد پودری و کلوخه با خلوص متفاوت قابل تولید است. برای تولید این محصول از روش واکنش دادن یکی از نمک های آلومینیوم مثل خاک بوکسیت با اسید سولفوریک استفاده می شود. آلوم در ابتدا به صورت مایع تولید می شود که خلوص پایینی هم دارد و بیشتر برای مصارف خدماتی مناسب است. اما برای کاربرد های تخصصی و حساس از سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد استفاده می شود که میزان ناخالصی آن بسیار اندک و قابل چشم پوشی است و از طرفی محصول حالت خشک و پودری دارد.

 

ویژگی های فنی سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد

فرمول شیمیاییAl2(SO4)3
pH۲,۵ تا ۳,۵
مواد نامحلول در آب۰,۱ تا ۰,۴
Fe2O3حداکثر ۵۰ تا ۶۰ در میلیون
خلوص آلومینیومی۱۷ درصد
فلزات سنگینکمتر از یک در میلیون

 

سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد بهترین ماده منعقد کننده در تصفیه آب و فاضلاب و کاغذ سازی است. این محصول قابلیت انحلال پذیری عالی در آب دارد و از نظر ظاهری به صورت کریستال یا پودر خشک قابل تولید است. امروزه از سولفات آلومینیم در استخر های شنا برای تصفیه و رفع کدری آب هم استفاده می کنند و نتایج خوبی می گیرند. این محصول در تولید فوم آتشنشانی ، تقویت بتن و بخش کشاورزی هم کاربرد داشته و یک خاک جاذب خوب است. سولفات آلومینیوم به همراه محصولات و ترکیبات دیگری نظیر پلی آلومینیوم کلراید ، آهک هیدراته ، سولفات آهن و سود مایع مهم ترین مواد مورد مصرف در صنایع تصفیه آب و فاضلاب است. سولفات آلومینیوم ۱۷ مانند دیگر ترکیبات آلومینیومی ، خاصیت انقباضی و میکروب کشی دارد به همین دلیل از آن در تولید دئودورانت و مواد ضد بوی نامطبوع عرق استفاده می شود.

 

کاربرد سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد

Aluminium sulfate موارد مصرف متنوعی دارد. این ماده در مشاغل صنعتی ، تولیدی ، خدماتی و کشاورزی به کار می رود. در ادامه چند مورد از مصارف زاج سفید را معرفی می نماییم:

  • تصفیه آب آشامیدنی از مواد و ذرات کدر کننده موجود در آن
  • تصفیه فاضلاب صنعتی کارخانجات و رفع سنگینی آب
  • به عنوان تثبیت کننده رنگ در رنگرزی پارچه
  • در کشاورزی به عنوان کاهنده پی اچ و رفع مشکل آهکی و شور بودن خاک
  • خاصیت میکروب کشی در جیره غذایی دام و طیور

 

تولید کننده سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد

کارخانه تولید سولفات آلومینیوم کانی کاو با اتکا به تجهیزات پیشرفته خود ، قادر به تولید با کیفیت ترین سولفات آلومینیم در ایران است. ما به منظور تولید محصول ممتاز ، بهترین خاک آلومینیوم موجود در کشور را برای فراوری بکار می بریم تا کیفیت محصولات را در بالاترین میزان ممکن با خلوص ۱۷ درصد تولید نماییم. تولید آلومینیوم سولفات ۱۷ درصد کریستال و خشک برای مصرف به عنوان منعقد کننده و یا کاربرد در سایر صنایع و مشاغل در تخصص ما است. کیفیت و قیمت سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد کانی کاو سبب شده تا بخش عمده‌ی تولید این مجموعه به کشورهای عراق ، ترکمنستان و افغانستان صادر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!