نقش سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم تصفیه آب

سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی است که بیشترین میزان کاربرد آن در تصفیه آب و فاضلاب می باشد. سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد یا زاج سفید جزء مواد شیمیایی منعقد کننده است که به دلیل دارا بودن ویژگی های الکتریکی و مولکولی خاصی که دارد می تواند حداکثر آلودگی های موجود در آب را به خود جذب نموده و به صورت توده‌ی ژله ای ته نشین سازد که در نتیجه کدورات آب را حذف می نماید.

بزرگترین مشکل آلودگی آب و فاضلاب که در تصفیه آب اهمیت دارد ، کدورت است که دلیل آن نیز گل و لای و میکروارگانیسم های مختلف می باشد. این کدورت مانع از مصرف انسانی آب شده و باید به روش های مختلف همچون استفاده از منعقد کننده های شیمیایی یا به کار گیری روش های مکانیکی از آب حذف شود. سولفات آلومینیوم یکی از همین منعقد کننده های شیمیایی است که از زمان های قدیم (به صورت زاج سفید) برای تصفیه آب استفاده می شده است. امروزه نیز برای تصفیه آب آشامیدنی ، فاضلاب صنعتی و فاضلاب خانگی از نمک های آلومینیوم و مخصوصا سولفات آلومینیوم استفاده می شود. حتی برای مصارف غیر خوراکی نظیر استخر شنا و استخر پرورش ماهی و آبزیان از سولفات آلومینیم به شکل گسترده ای استفاده می کنند.

روش مصرف سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

روش و میزان مصرف سولفات آلومینیوم در شرایط مختلف تفاوت دارد. برای مثال استفاده از سولفات آلومینیم در استخر با روش کاربرد آن در تصفیه خانه آب و یا در کارخانجات جهت تصفیه فاضلاب متفاوت است. زیرا در آب استخرهای شنا و یا پرورش ماهی از پمپ و فیلتر استفاده می شود در حالی که در تصفیه خانه ها ، جریان های خاصی به روش های مکانیکی ایجاد می کنند.

سولفات آلومینیوم در تصفیه آب بهتر است از نوع سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد باشد زیرا بیشترین تاثیر را دارد. از طرفی باید پودری با ذرات ریز باشد تا سطح تماس بالایی داشته و بیشترین میزان آلودگی و کدورت را از داخل آب جذب نماید. به منظور افزایش تاثیر گذاری آلومینیوم سولفات ، می توان پس از استفاده از آن ، دیگر مواد شیمیایی همچون آهک هیدراته و کلر هم در تصفیه آب آشامیدنی مصرف نمود. کارخانجات صنعتی هم جهت تصفیه پساب بازیافتی یا خروجی خود ، مقادیر مشخص سولفات آلومینیوم را به راحتی داخل آن می ریزند و نتیجه مطلوب می گیرند.

فروش سولفات آلومینیوم تصفیه آب

کارخانه تولید سولفات آلومینیوم کانی کاو بزرگترین تولید کننده این محصول بوده و سولفات آلومینیوم در تصفیه آب با کیفیتی را تولید می نماید. کیفیت ممتاز محصول تولیدی این مجموع سبب شده تا بخش زیادی از آن به کشور های همسایه به خصوص عراق ، ترکیه و ترکمنستان صادر شود. برای خرید سولفات آلومینیوم تصفیه آب با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!