وازلین برای مو

خواص وازلین برای مو سر, وازلین برای موخوره, وازلین برای موهای خشک, مضرات وازلین,

آیا وازلین برای مو مفید است

روغن وازلین برای مو و پوست نقش یک لایه محافظ را ایفا می کند. اصولا وازلین حاوی رطوبت نیست بلکه به حفظ رطوبت خود پوست و مو کمک می کند که موجب افزایش سطح سلامت مو شده و در نتیجه رشد مو سریع تر می گردد. با وجود مزایای وازلین برای مو ، این ماده ممکن است عوارض و خطراتی هم داشته باشد. وازلین با ایجاد یک محیط مرطوب در اطراف ساقه مو ، زمینه رشد باکتری و قارچ را فراهم می کند بنابراین چنانچه پس از مصرف وازلین برای مو ، بخوبی شستشو انجام نشود ، عوارض وازلین بیش از فواید آن خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که وازلین باید فقط به ساقه مو اعمال شده و از مصرف آن بر روی پوست سر خودداری نمایید زیرا وازلین با پر کردن منافذ پوست سر ، مانع از تنفش آن شده و فولیکول های مو را خفه می کند.

تاثیر وازلین برای موخوره

انتهای ساقه مو ، قدیمی ترین بخش آن می باشد بنابراین بیشترین فشار مکانیکی را تحمل نموده و احتمال خشکی و شکستگی و موخوره در این بخش زیاد است. توجه داشته باشید زمانی که مو دچار موخوره شود در حقیقت آن قسمت از مو مرده است و هیچ چیزی نمی تواند آن را به شکل اولیه خود بر گرداند و وازلین با ایجاد یک ماسک برای خشکی ، مانع از گسترش موخوره شده و از آسیب های بیشتر آن جلوگیری می نماید. به همین علت است که بسیاری از افراد معتقدند که وازلین برای مو و رشد آن مفید است چون اگر انتهای مو سالم باشد نیازی به کوتاه کردن آن نیست.

خواص وازلین برای مو سر, وازلین برای موخوره, وازلین برای موهای خشک, مضرات وازلین,

نکاتی در مورد تاثیر وازلین برای موخوره

  • فقط مقدار اندکی وازلین را به انتهای مو بمالید
  • هنگام شب و قبل از خواب از وازلین برای مو استفاده نمایید
  • موی سر را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید تا لباس و بالش را چرب نکند
  • شاید لازم باشد در زمان استحمام ، شستشوی بیشتری برای پاک شدن وازلین انجام دهید
  • استفاده از سشوار ، اتوی مو و دستگاه ویو مو مهم ترین دلایل ایجاد خشکی مو و موخوره هستند

خواص وازلین برای مو سر, وازلین برای موخوره, وازلین برای موهای خشک, مضرات وازلین,

تاثیر وازلین برای موهای خشک

مهمترین دلیل آسیب به مو ، خشکی است که یا منشاء ژنتیکی داشته و یا در اثر استفاده زیاد از خشک کننده های مو و مواد شیمیایی ایجاد می گردد. وازلین یک روغن معدنی است که با اعمال آن به موی سر به عنوان یک لایه محافظ ، رطوبت کافی برای نرمی مو ایجاد شده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. برای درمان خشکی مو لازم نیست همیشه آن را با وازلین چرب نمایید و تنها هفته ای ۲ شب می تواند برای این منظور مناسب باشد.

  • استفاده از مقدار اندک و لایه ای نازک از وازلین برای مو کافی است
  • مقادیر زیاد وازلین علاوه بر این که باعث چرب شدن لباس و بالش می شود ، همچنین محیط مو را برای رشد باکتری ها و قارچ ها آماده می نماید
  • انتظارات معقولی از وازلین داشته باشید ، این ماده یک مرطوب کننده است و نمی تواند معجزه کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!