پارافین تراپی پا

feet paraffin treatment

پارافین تراپی پا

پارافین تراپی پا یکی از روش های زیبایی است که مصرف آن در حال گسترش می باشد. پارافین درمانی پا یک تکنیک موثر جهت درمان ترک‌ پاشنه پا ، پینه‌ و زبری پوست کف پا می باشد. همچنین سبب زیبایی و جوانسازی پوست شده و رطوبت و آب رسانی به پوست را افزایش می دهد. در این مطلب مزایا و مضرات پارافین تراپی پا و روش انجام آن را شرح می دهیم.

اصولا پارافین تراپی پا یک روش بهداشتی و درمانی کم خطر برای درمان ترک های سطحی و یا نیمه عمیق پوست پاشنه پا است که سبب درد و سوزن سوزن شده پا می شود. همچنین پارافین درمانی پا می تواند با اعمال گرمای موضعی ، خونرسانی به پوست کف و قوزک پا که دچار پینه و ضخیمی شده را افزایش داده و سبب جوان سازی پوست شود. عمل پارافین تراپی یک تکنیک آسان می باشد که می توان آنرا در کلینیک های پوست ، سالن های زیبایی و حتی منزل هم انجام داد. ویژگی قابل توجه پارافین درمانی این است که می توان آن را بر روی قسمت های مختلف بدن ، از صورت گرفته تا پا انجام داد. همچنین روشی بی خطر بوده و تاثیرات مثبت زیادی دارد.

فیلم آموزش پارافین تراپی پا در منزل بدون دستگاه پارافین تراپی

آموزش پارافین تراپی پا در منزل و سالن

پارافین تراپی باید در سالن های مجهز و توسط افراد متخصص صورت گیرد اما با کمی آموزش و دقت می توان پارافین تراپی پا در خانه هم انجام داد . برای این منظور ، از مواد و وسایل تمیز و ضدعفونی استفاده نمایید. یکی از نکات با اهمیت در پارافین درمانی این است که نباید پارافین و وسایلی مانند حوله و پارچه ای که قبلا برای قسمتی از بدن استفاده شده را ، برای پارافین درمانی دیگر نقاط بدن استفاده نمایید برای مثال ، پارافینی که قبلا برای پارافین تراپی پا استفاده شده ، نباید برای پارافین تراپی صورت بکار رود.

مواد و وسایل مورد نیاز برای پارافین درمانی پا

  • دستگاه پارافین تراپی
  • پارافین بهداشتی مخصوص
  • کیسه پلاستیکی
  • جوراب حوله ای یا حوله کوچک تمیز
  • کرم مرطوب کننده و آبرسان
  • روغن معطر (اختیاری)

feet paraffin treatment

روش انجام پارافین تراپی

آماده کردن پوست

فرایند انجام آن مانند پارافین تراپی دست است با این تفاوت که باید دستگاه پارافین درمانی سایز بزرگ باشد تا پا به راحتی در آن جای شود. پیش از شروع پارافین تراپی هر عضوی از بدن ، به خوبی آن را با صابون و آب گرم شستشو دهید و با حوله تمیز خشک نمایید. شستشو به دو منظور صورت می گیرد اولا برای این که منافذ پوست به خوبی باز شود و دوم اینکه پارافین برای مصارف آتی آلوده نشود.

توصیه می شود پوست پا را با کرم مرطوب کننده و آب رسان به خوبی چرب نمایید. این کار به دو دلیل لازم است ، اولا پارافین بعد از خشک شدن بهتر از پا جدا می شود و دوما پارافین ممکن است چربی پوست را جذب کند پس برای جلوگیری از خشکی پوست ، بهتر است از کرم استفاده کنید. ماساژ دادن کرم مرطوب کننده روی قسمت های مختلف کف پا و قوزک ، باعث نرم شدن عمیق پوست در حین پارافین درمانی خواهد شد.

دمای دستگاه پارافین تراپی را تنظیم کنید

اکثر دستگاه های پارافین تراپی قابلیت تنظیم خودکار دمای پارافین را دارند. دمای مناسب برای اکثر پوست ها در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد معادل با ۱۲۵ درجه فارنهایت است. البته اگر پوست حساسی دارید ، دمای پایین تری تنظیم نمایید. در صورتی که قصد انجام پارافین تراپی پا در منزل را دارید ، می توانید از دستگاه ماکروفر و یا یک قابله برای ذوب کردن پارافین استفاده نمایید.

پای شما آماده شروع تکنیک است!

حال که پارافین ذوب شد و به دمای مناسبی که پوست پا ها را نمی سوزاند رسید ، یکی از پاها را داخل آن فرو ببرید تا حداقل به طور کامل پوست کف پا در آن غوطه ور شود. بهتر است پا را تا مچ داخل پارافین مذاب وارد نمایید. پس از چند ثانیه پای خود را بیرون بیاورید و اندکی صبر کنید تا لایه پارافینی که روی پوست را گرفته ، اندکی سرد شود و بعد دوباره پا را در داخل پارافین فرو ببرید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا لایه ضخیمی از پارافین روی پوست پا را پوشش دهد. حال با یک کیسه نازک پلاستیکی پا را پوشانده و جوراب حوله ای را برای گرم ماندن پارافین به پا کنید. این عمل را برای پای دیگر هم انجام دهید. کافیست پس از ۱۵ دقیقه پارافین را از پای خود جدا کنید.

فیلم آموزش پارافین تراپی پا با دستگاه

 

نکات مهم

  • پیش از پارافین تراپی پا ، حتما دمای پارافین مذاب را بررسی کنید تا دچار سوختگی نشوید
  • حتما از پارافین بهداشتی مخصوص استفاده نمایید که حاوی مواد سمی و زیان آور نیست
  • جوراب حوله ای و یا پارچه گرم را فراموش نکنید زیرا هر چه مدت گرم ماندن پارافین بیشتر باشد، نتیجه بهتری دارد
  • اگر دستگاه پارافین تراپی ندارید ، پارافین جامد را در ماکروفر یا قابله ذوب نمایید
  • تاثیر این روش برای تسکین درد های عضلانی و مفاصل بسیار مطلوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!