پودر سنگ مرداب

پودر سنگ مرداب, پودر سنگ نقره, پودر مردار سنگ, پودر سنگ مردار,

پودر سنگ مرداب چیست

پودر سنگ مرداب با نام های پودر مردار سنگ و پودر سنگ نقره و پودر مرده هم شهرت دارد از کوبش نوعی سنگ به نام سنگ نقره و تولید پودر سنگ آن به دست می آید. پودر مردار سنگ در ایران به عنوان ماده ای ضد عرق و کاهنده بوی بد عرق بدن و پا در عطاری ها به فروش می رسد. بیشتر مردم ، پودر سنگ مرداب را یا یکی از ترکیبات سولفات آلومینیوم به نام زاج سفید اشتباه می گیرند در صورتی که این دو کاملا دارای ماهیت متفاوتی هستند. و یا حتی برخی افراد تصور می کنند که پودر مردار سنگ نوعی گیاه است.

پودر سنگ مرداب, پودر سنگ نقره, پودر مردار سنگ, پودر سنگ مردار,

عوارض پودر سنگ مرداب

استفاده از پودر مردار سنگ برای زیر بغل و یا داخل کفش به منظور جلوگیری از ایجاد بوی بد عرق در میان بخشی از جامعه رواج دارد. پودر سنگ نقره یکی از ترکیبات فلز سرب با فرمول شیمیایی PbO است. سرب یکی از فلزات سنگین و زیان آور می باشد که از طریق پوست ، جذب بدن شده و وارد جریان خود می شود و در نهایت به ارگانهایی نظیر کبد و کلیه آسیب وارد می نماید.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان عطاری ها ، احاطه علمی کافی در مورد پودر سنگ مرداب نداشته و آن را به عنوان ماده ای ضد تعریق به مردم پیشنهاد می کنند غافل از این که پودر سنگ نقره ماده ای مضر است. حتی ریختن آن در داخل کفش نیز با وجود عدم تماس مستقیم با پوست ، عاری از خطر نیست.

پودر سنگ نقره به دلیل خاصیت شدید سمی ، قادر به از بین بردن میکروارگانیسم های زنده تولید کننده بوی عرق است اما مشابه همین خاصیت سمی ، برای سلامت فردی که از آن استفاده می کند نیز وجود دارد. بهترین روش رهایی از بوی بد عرق ، رعایت بهداشت فردی ، تعویض منظم لباس بخصوص در فصول گرم و استفاده از دئودورانت است. استفاده از پودر سنگ مرداب یا همان مردار سنگ (سنگ مرده) به هیچ وجه توسط افراد متخصص برای این منظور توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!